#1 2010-06-05 10:05:23

Adidrex

Administrator

Zarejestrowany: 2010-06-05
Posty: 70
Punktów :   

Jak zrobic ots

Tutaj mamy poradnik jak stwozyc wlasny ots!
Odrazu uprzedam na błędy bo może być ich dość sporo! 

Najpierw ściągamy z odpowiedniej strony wybraną wersjię (z jakimi dodatkami i pod jaką tibie). Kilka linków:

- http://www.otcommunity.net/

- http://otfans.net/index.php?download=196

- http://www.otrevolutiondownloads.net/

- http://www.tibia.org.pl/



Wymagane pliki:

Jak już posiadamy pliki, należy sprawdzić czy są wszysktkie. Nie zawsze zostają nam udostępniane przez autorów ots'ów pliki: iconv.dll ; libmySQL.dll (niezawsze) ; libxml2.dll ; lua.dll ; lualib.dll ; zlib1.dll ; Tibia.spr/dat ; są to najbardziej wymagane pliki do odpalenia naszego exe. pod tibie 7.4. W 7.1 powinno być wszystko.Mamy to wsystko na forum:P1



Konta i postacie:

Ok, mamy pliki to teraz wchodzimy w katalog /data/account tutaj mamy konta graczy. powinno być przykładowe konto. Na jego wzór robimy własny acc. zmieniamy tylko troszke danych takich jak np. imię i nr konta. Teraz przechodzimy do /data/players. Tutaj można pobawić się z eq i skillami. Pamiętajmy o dobrym wpisaniu ścieżki konta do gracza i na odwrót, czyli np.:

w pliku xml postaci: (...) player name="xxxi" account="xxxx" (...)

w pliku konta account pass="xxx" type="1" premDays="x"

characters> character name="xxxx" /> /characters>

/account>



Notka: Ominołem znaki większości bo w onet.blog niepojawiłby sie tekst.

Pamiętajmy o poprawnym wprowadzeniu danych.

Teraz jak chcemy miec gma, wystarczy wpisac w linijce access="0" zmienić 0 na 1 - 3. Jeśli robisz postać jako "pełny gm" ustaw 3. Będziesz mógł np. wyłanczać server. Normalni gracze mają access="0".



Potwory:

Przechodzimy do katalogu /data/monsters i patrzymy czy mamy wszystkie potworki. Jeśli nie, ściągamy je z linka który jest na początku poradnika. W monster.xml możemy zmieniać drop z potwora, exp, czary, umiejętności, odporność na żywioły. Najczęściej zmienia się tylko exp.



Exp za potwory:

Aby to zrobić odnajdujemy tą linijkę:

monster name="bear" level="20" maglevel="0" experience="23" pushable="0">



monster name -> nick

level -> poziom, odpowiada on za szybkość chodzenia

maglvl ->jakie obrażenia będzie zadawał magią

experience -> tutaj wpisujemy doświadczenie zdobyte za zabitego stworka

pushable -> 0 da cie popchnąć, 1 nie da sie popchnąć 



Ustawianie loota:

loot>

itemid="xxxx" countemax="x" chance1="x" chance max ="x"

itemid ="xxx" chance="xxx"

loot/>



itemid -> numerek itemu. Można zobaczyć w /data/items/items.xml

countemax -> wpisujemy tylko wtedy jeśli to item z rodzaju "łączących się" czyli: pieniądze, food, klejnoty, strzały itp.

chance1 -> minimalna szansa (w nowych wersjiach ustawia się w tysiącach np. 10000)

chance max -> maxymalna szansa (raczej mało lub wcale)

chance -> szansa na wypadnięcie itemu, eq i weapiony. Wyrażana w tysiącach

loot> początek i loot/> koniec linijki lootu.



W monster.xml dochodzą linijki attack i defense w pierwszej wpisujemy siłę ataku lub czary, a w drugiej odporność na żywioły.



Wstawianie mapy: tibia 7.4

Katalog /data/world posiada najczęściej 3 pliki. Jest to:

map.xml/xml2/otx/jxb , nasza mapka (może być podana inna nazwa zamiast "map")

map-spawn.xml, respawn potworków

npc.xml, wstawianie npców na mapie



Mapa

Jeśli chcemy wstawić swoją mape to wrzucamy ją do data/world ustawiając w odpowiednim formacie i nazwie do poprzedniej, lub wchodzimy w config.lua otwieramy w notatniku i wypełniamy linijkę:

mapfile = "data/world/map.xml2"

tutaj zastempujemy nazwę "map.xml2" wybraną + po kropce rodzaj mapki. np. otx,xml2,xml,jxb



Respawn

Otwieramy plik map-spawn. Powinien być jush przy przykładowej mapie. Interesują nas współrzędne x, y, z i nick monstera. Teraz otwieramy edytor map, gdzie widzimy np. swoją mapke. Szukamy współżędnych, które będą podane "gdzieś" na edytorze 

Pierwsza współrzędna to x druga y, z -> to poziom mapy, poziom podstawowy to 7

Znaleźlismy to co powinno być, teraz zastępujemy starą nazwę potwora i współrzędne, własną. Zdarza się tak, że trzeba dwa razy w jednej linijce wpisywać współżędne. Jest też linijka: radius = "x" odpowiada ona częstotliwości respawnu.

Nie podałem skryptu, ponieważ każdy ots ma własny sposób czytania tego pliku. Najprostrzym wyjściem jest zastąpienie stylu z przykładowej mapie, którą porządny ots powinien mieć!



Npc'e

Nie zawsze otsy posiadają ich  By to sprawdzić należy wejść w /data/npc. Mamy tu pliki xml. a w folderze scrips pliki.lua Są one najważniejsze, ponieważ zawiera informacjie (język php) jak npc ma sie zachowywać. Najważniejsza komenda if - jeśli. np.: jesli = hi to hello, jeśli buy rune to itemid ten a daje ten itd.

Wstawianie npc odbywa sie w data/world/npc.xml

i wygląda tak:

npclist>

npc name="0000" x="0" y="0" z="0"/>

npclist>

Wystarczy wpisać imię npca i jego pozycjię.



Uruchamianie

Sprawdziliśmy pliki, teraz można włączyć otsa  Robimy skrót exe tibi 7.4. Klikamy na właściwości i patrzymy na linijke element docelowy. Tam dopisujemy host 127.0.0.1(tylko dla nas taki host) port 7171. Jeśli dobrze wpisaliśmy z exe nie powinno sie nic stanąć.

Teraz możemy włączyć otsa.

Wystarczy odpalić nasze exe, znajdujące się w początkowym katalogu. Wyskakuje nam okienko w którym generują się dane. Może to chwilke potrwać. Po ukończeniu włanczamy zmodyfikowany skrót. Zaznaczamy w network "test server login" I wchodzimy do gry. DziaŁają tylko dane kont które mamy w katalogu /data/accounts i data/players.

Jak to nam sie zgada, bez przeszkód wbijemy się na własny server.



Wsadzanie servera w sieć:

Do tego potrzebujemy ots menagera. Ale tylko po to by nie włanczać co dziennie config.lua xD

Najważniejsze jest to by uzyskac konto na www.no-ip.com stronie gdzie możemy uzyskać darmowe stałe ip. Mając je, musimy sciągnąć program No-IP.

Teraz należy luknąć http://s9.invisionfree.com/Evil_Army/in … owtopic=49

Po wygenerowaniu ip przez nasz program, musimy je skopiować i wkleić do linijki w config.lua

wygląda tak: ip = "127.0.0.1" My wpisujemy tu wygenerowany adres. Nie nasze konto w no-ip! ponieważ wtedy tylko połowa graczy będzie mogła wejść.

Inni będą się wbijać na Twój ots przez adres konta w no-ip np.: neosurvival.no-ip.info

Co włączenie internetu trzeba generować adres, zmienia się, ale tylko dla nas. Ustawiamy go w config.lua inni natomias wchodzą z domeny w no-ip.

To wszystko! Teraz Twój ots w pełni funkcjionuje w sieci!

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.dbpo.pun.pl www.masterczuki.pun.pl www.hetmanska1944.pun.pl www.hple.pun.pl www.amucelt.pun.pl