Pomagamy w OT
Zaczynamy!
Wszystko wam przetłumaczę na polski
___________________
1. Wstęp - Ciało, tu określamy jak wygląda NPC, co robi i w którą stonę jest zwrócony.
___________________
<?xml version="1.0"?>
<npc name="Max" script="data/npc/scripts/food.lua" access="3" lookdir="3">
<health now="1000" max="1000"/>
<look type="128" head="20" body="100" legs="50" feet="99"/>
</npc>
___________________
<?xml version="1.0"?> - Informacja o wersji XMLa
<npc name="Max" - Nazwa NPC
script="data/npc/scripts/food.lua" - Z jakiego skryptu korzysta
access="3" lookdir="3"> - dostęp (Przydatny przy robieniu npc np. broadcastera) i kierunek.
<health now="1000" max="1000"/> - HP (Ile ma i ile ma całkowicie), gdy robimy NPCa z czerwonym HP .
<look type="128" head="20" body="100" legs="50" feet="99"/> - Wygląd
--
2. Skrypt - Co mówi, co robi, co kupuje, a co sprzedaje
Pisanie takiego skryptu zajmuje około 20min. (od zera), a kopiuj, wklej, może zajmować 5min
--
local focus = 0
local talk_start = 0
local target = 0
local following = false
local attacking = false
--
local focus = 0 - Podświetlenie, Aktywność (Czy jest rozmowa)
local talk_start = 0 - Czy rozmowa w toku (Potrzebne przy czasie rozmowy)
local target = 0 - Cel
local following = false - Podąża za graczem? (true/false)
local attacking = false - Czy atakuje gracza (true/false)
Kod:
function onThingMove(creature, thing, oldpos, oldstackpos)
end
function onCreatureAppear(creature)
end
function onCreatureDisappear(cid, pos)
if focus == cid then
selfSay('Narka.')
focus = 0
talk_start = 0
end
end
function onCreatureTurn(creature)
end
function msgcontains(txt, str)
return (string.find(txt, str) and not string.find(txt, '(%w+)' .. str) and not string.find(txt, str .. '(%w+)'))
end
function onCreatureSay(cid, type, msg)
msg = string.lower(msg)
--
(Bezsensowna gadanina, najlepiej wkleić i mieć z głowy )
___________________
if (msgcontains(msg, 'hi') and (focus == 0)) and getDistanceToCreature(cid) < 4 then
Jeżeli(wiadomośćgracza(wiad, 'hi') i (rozmowa =0)) i odległość gracza od NPCa(cid) mniejsza od 4 to...
--
selfSay('Siema ' .. creatureGetName(cid) .. '! Sprzedaje hamy (8gp), meaty (4gp), carrotsy (2gp), applesy (2gp) i jajka (3gp).')
focus = cid
talk_start = os.clock()
Powiedz('Siema 'Nazwa gracza'! Sprzedaje... i jajka (3gp).')
Ustaw rozmowę
Rozpocznij czas rozmowy
--
elseif msgcontains(msg, 'hi') and (focus ~= cid) and getDistanceToCreature(cid) < 4 then
selfSay('Rozmawiam, to nie ladnie sie wbijac!')
Jeżeli(wiadomośćgracza(wiad, 'hi') i (rozmowa różna niż =cid)) i odległość gracza od NPCa(cid) mniejsza od 4 to
powiedz('Rozmawiam, to nie ladnie sie wbijac!')
--
elseif focus == cid then
talk_start = os.clock()
if msgcontains(msg, 'buy hams') then
count = getCount(msg)
price = count*8
buy(cid,2671,count,price)
Jeżeli jest rozmowa
i czas rozmowy
Jeżeli(wiadomośćgracza(wiad, 'buy hams') to
ilość = weźilość(z wiadomości)
cena = ilość*8
kup(cid,2671,ilość,cena)
--
end
end
end
function onCreatureChangeOutfit(creature)
end
function onThink()
if (os.clock() - talk_start) > 30 then
if focus > 0 then
selfSay('Ile mozna czekac?! Nastepny!')
end
focus = 0
end
if focus ~= 0 then
if getDistanceToCreature(focus) > 5 then
selfSay('Dowidzenia!')
focus = 0
end
end
end
koniec funkcji
koniec funkcji
koniec funkcji
(kończymy tu wszystkie funkcje które były wcześniej.
function onCreatureChangeOutfit(creature)
end (nie wiem)
funkcja(wcześniej otwarta)
jeżeli (czasrozmowy - rozmowa rozpoczęta) większe 30 to
jeżeli rozmowa jest
powiedz('Ile...!')
koniec funkcji
ustaw rozmowę na 0
koniec funkcji
jeżeli rozmowa jest to
jeżeli odległość od NPC większa niż 5 to
powiedz('Dowidzenia!')
ustaw rozmowę na 0
koniec funkcji
koniec funkcji
koniec funkcji
TESTOWANE NA YOUR 8.1!!
źródło tibia.net.pl
Offline
Malenkaa napisał:
Zaczynamy!
Wszystko wam przetłumaczę na polski
___________________
1. Wstęp - Ciało, tu określamy jak wygląda NPC, co robi i w którą stonę jest zwrócony.
___________________
<?xml version="1.0"?>
<npc name="Max" script="data/npc/scripts/food.lua" access="3" lookdir="3">
<health now="1000" max="1000"/>
<look type="128" head="20" body="100" legs="50" feet="99"/>
</npc>
___________________
<?xml version="1.0"?> - Informacja o wersji XMLa
<npc name="Max" - Nazwa NPC
script="data/npc/scripts/food.lua" - Z jakiego skryptu korzysta
access="3" lookdir="3"> - dostęp (Przydatny przy robieniu npc np. broadcastera) i kierunek.
<health now="1000" max="1000"/> - HP (Ile ma i ile ma całkowicie), gdy robimy NPCa z czerwonym HP .
<look type="128" head="20" body="100" legs="50" feet="99"/> - Wygląd
--
2. Skrypt - Co mówi, co robi, co kupuje, a co sprzedaje
Pisanie takiego skryptu zajmuje około 20min. (od zera), a kopiuj, wklej, może zajmować 5min
--
local focus = 0
local talk_start = 0
local target = 0
local following = false
local attacking = false
--
local focus = 0 - Podświetlenie, Aktywność (Czy jest rozmowa)
local talk_start = 0 - Czy rozmowa w toku (Potrzebne przy czasie rozmowy)
local target = 0 - Cel
local following = false - Podąża za graczem? (true/false)
local attacking = false - Czy atakuje gracza (true/false)
Kod:
function onThingMove(creature, thing, oldpos, oldstackpos)
end
function onCreatureAppear(creature)
end
function onCreatureDisappear(cid, pos)
if focus == cid then
selfSay('Narka.')
focus = 0
talk_start = 0
end
end
function onCreatureTurn(creature)
end
function msgcontains(txt, str)
return (string.find(txt, str) and not string.find(txt, '(%w+)' .. str) and not string.find(txt, str .. '(%w+)'))
end
function onCreatureSay(cid, type, msg)
msg = string.lower(msg)
--
(Bezsensowna gadanina, najlepiej wkleić i mieć z głowy)
___________________
if (msgcontains(msg, 'hi') and (focus == 0)) and getDistanceToCreature(cid) < 4 then
Jeżeli(wiadomośćgracza(wiad, 'hi') i (rozmowa =0)) i odległość gracza od NPCa(cid) mniejsza od 4 to...
--
selfSay('Siema ' .. creatureGetName(cid) .. '! Sprzedaje hamy (8gp), meaty (4gp), carrotsy (2gp), applesy (2gp) i jajka (3gp).')
focus = cid
talk_start = os.clock()
Powiedz('Siema 'Nazwa gracza'! Sprzedaje... i jajka (3gp).')
Ustaw rozmowę
Rozpocznij czas rozmowy
--
elseif msgcontains(msg, 'hi') and (focus ~= cid) and getDistanceToCreature(cid) < 4 then
selfSay('Rozmawiam, to nie ladnie sie wbijac!')
Jeżeli(wiadomośćgracza(wiad, 'hi') i (rozmowa różna niż =cid)) i odległość gracza od NPCa(cid) mniejsza od 4 to
powiedz('Rozmawiam, to nie ladnie sie wbijac!')
--
elseif focus == cid then
talk_start = os.clock()
if msgcontains(msg, 'buy hams') then
count = getCount(msg)
price = count*8
buy(cid,2671,count,price)
Jeżeli jest rozmowa
i czas rozmowy
Jeżeli(wiadomośćgracza(wiad, 'buy hams') to
ilość = weźilość(z wiadomości)
cena = ilość*8
kup(cid,2671,ilość,cena)
--
end
end
end
function onCreatureChangeOutfit(creature)
end
function onThink()
if (os.clock() - talk_start) > 30 then
if focus > 0 then
selfSay('Ile mozna czekac?! Nastepny!')
end
focus = 0
end
if focus ~= 0 then
if getDistanceToCreature(focus) > 5 then
selfSay('Dowidzenia!')
focus = 0
end
end
end
koniec funkcji
koniec funkcji
koniec funkcji
(kończymy tu wszystkie funkcje które były wcześniej.
function onCreatureChangeOutfit(creature)
end (nie wiem)
funkcja(wcześniej otwarta)
jeżeli (czasrozmowy - rozmowa rozpoczęta) większe 30 to
jeżeli rozmowa jest
powiedz('Ile...!')
koniec funkcji
ustaw rozmowę na 0
koniec funkcji
jeżeli rozmowa jest to
jeżeli odległość od NPC większa niż 5 to
powiedz('Dowidzenia!')
ustaw rozmowę na 0
koniec funkcji
koniec funkcji
koniec funkcji
TESTOWANE NA YOUR 8.1!!
źródło tibia.net.pl
2. Skrypt - Co mówi, co robi, co kupuje, a co sprzedaje
Pisanie takiego skryptu zajmuje około 20min. (od zera), a kopiuj, wklej, może zajmować 5min
[Musisz być zalogowany, aby przeczytać ukrytą wiadomość]
Offline